Известие

Collapse
No announcement yet.

Помощ за схема ел.инсталация на вентилацията на купето

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помощ за схема ел.инсталация на вентилацията на купето

    Имам нужда от помощ за схема ел.инсталацията на вентилацията на купето.
    Проблема ми е следния-
    Клапите за насочване на въздуха към различните посоки се чува как се движат непрекъснато.
    Вентилатора обикновеннно не тръгва на никоя степен,като по някое време решава да работи и тогава си работи нормално на всички режими.
    Докато вентилатора не реши да сработи (което се случва абсолютно произволно) ,диода на клапата за вътрешна/външна циркулация не свети и клапата не сработва ,след като сработи вентилатора започва да функционира нормално.
    Друго което се наблюдава - диода за компресора на климатика светва при натискане на бутона за клапата винаги,както е при изправна система.
    Режима за задаване на температурата е в едно и също положение(духа съвсем леко топло) през цялото време и не се чува да сработва независимо от това ,че променям градусите.Не сработва даже и когато вентилатора заработи.

    Подозирам за умрял модул за управление или кофти маса към него.
    Та въпросът е къде в колата е заврян този гад,че да го извадя и да пробвам със смяна с такъв от друг автомобил.

  • #2
    Модел, модификация, година на производство?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Колата е моята 156, 1.9дизел 105 коня, 1998 година производство.
      Чудя се дали няма някой контакт с биметална пластинка-защита един вид .Влизал съм в подобен филм преди 20 години с рено 25 с климатроник.Предната ми 25-ца беше без клима ядове,като я смених със следващата климатроника ме побърква на няколко пъти с тъпото си управление.
      Та след сработване на въпросната защита
      само ръчно беше възможно да се включи предпазителчето,(като автоматичните бушони на 220) и беше на невероятно място.

      Comment


      • #4
        Сега отивам да проверявам предпазителите.
        Еко ,тая кола има ли смисъл да се закача с мес,фес и тем подобни?
        Значи филма е тръгнал вероятно по следния начин:
        Сина ми заключва колата с дистанционното на алармата и отива на плажа,там намокря дистанционното обилно с морска вода,съответно то загива геройски.Отива при колата ,отключва с ключа,откача масата на акумулатора за да спре алармата да вие,след това закача масата ,пали и тръгва,и си я кара така няколко дни докато не забелязъл в един момент ,че вентилацията не сработва.
        Като ме информира какво е станало,отивам и гледам ,че не е стегнал добре минусовата клема на акумулатора, бая халтавеше,но колата си е палила.

        Дали единия проблем има връзка с другия се чудя....тъпата аларма да не гняви кан шината и от там да е проблема?
        Че и нея не я знам къде е скрита и към какво е закачена ,дано не е на кан шината ....абе мамата си трака с тая електроника,дачията ми няма никви ядове с нищо,всичко работи безотказно като руска военна техника.Който им казал на жабарите да слагат тия боклуци бял ден да не види!
        Last edited by 546; d.m.y г., 14:45.

        Comment


        • #5
          Едва ли има връзка с историята с дистанционното и откачването на акумулатора.

          Под жабката, върху корпуса на вентилатора има регулатор на обороти. В него са включени 1 букса с няколко тънки проводника и 1 с 2 дебели. Дай двата дебели проводника накъсо и виж дали вентилаторът ще завърти на максимални обороти. Ако не завърти, трябва да търсиш проблема в неговия предпазител, във връзката към шаси на единия от двата дебели проводника или в самия мотор (най-вероятно - четките).

          Ако при тази проба моторът върти, ще търсим проблема в управлението на климатика или евентуално в регулатора на обороти.

          Няма can шини и пр. в тази кола. Електрониката и е доста проста.

          Накратко - огледай добре състоянието на буксата с двата дебели проводника. Има голяма вероятност да е гряла и някой от пиновете и да се е саморазпоил от платката.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:51.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Явно наистина няма връзка с алармата,оправих дистанционното,сега се заключва и отключва,като отворя вратата свири,абе алармата изглежда си работи нормално.
            Сега отивам да се изгърбя с тия букси зад жабката,бушоните са наред -няма прегорели.

            ---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:17 ----------

            Така,с помощта на един високо технологичен кламер окъсих дебелите кабели които са към регулатора и както се очакваше вентилатора тръгна на максимални обороти.
            Не съм го вадил защото като клатя буксата наляво-надясно не тръгва,значи не е разпоено и няма как да го оправя.С подмяна на транзисторите не ми се занимава,та като намеря резервен отивам и на място го тествам. За днес ми писна .
            Last edited by 546; d.m.y г., 15:39.

            Comment


            • #7
              Много е вероятно самият регулатор да се е наакал. Иначе ако речеш да ръчкаш по управлението на климатика, то е това върху което са монтирани врътките на централната конзола. Няма да е зле да му поразмърдаш конекторите.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Много е вероятно самият регулатор да се е наакал. Иначе ако речеш да ръчкаш по управлението на климатика, то е това върху което са монтирани врътките на централната конзола. Няма да е зле да му поразмърдаш конекторите.
                И аз стигам до същия извод,сега ще се пробвам с конзолата,ако не тръгне ,нов регулатор.
                Малкото вентилаторче което осигурява вентилацията на термометъра в купето си работи,клапите се чуват,а и от време на време всичко тръгва абсолютно нормално ,та вероятно модула си е здрав ,остава регулатора да е или кофти връзка.Нашия спец по алфите тук във Варна (Иво-Пинифарина)доколкото може да диагностицира по телефона също е на мнение да сменя регулатора,та те така.
                Отивам да смъкна конзолата,ама надали ще е кофти връзка,досега не съм видял окислена клема по колата,всичко свети като ново.
                Last edited by 546; d.m.y г., 16:50.

                Comment


                • #9
                  Я да драсна как приключи драмата.
                  Първо Благодарности на замесените в казуса!
                  С регулатор за оборотите втора употреба от Любо Ред и подмяната в сервиза на Румен в Сф. вече колицата си има вентилация и всичко си работи -вентилатор ,температура и посоки.
                  Единствено клапата за вътрешен/външен въздух работи наопаки ,но вероятно ще остане така

                  Comment

                  Working...
                  X